غلم

من غلام غلمم و غلم غلام من

غلم

من غلام غلمم و غلم غلام من

گه گه

سرگرم هواییم و گهی گرم زمینیم
گه در ره اینیم و گهی در ره آنیم

آلوده پولیم و گهی چرک کف دست
گه در ره دینیم گهی غرق گناهیم

گه خرقه پشمینه و گه پالتوی چرمی
بر مرکب لکسوس و گهی توی پرایدیم

گه سوی حجازیم و گهی در ره تایلند
گه ذکر بگوییم و گهی چشم چرانیم

گه عشق بورزیم و گهی کینه بتوزیم
گه روضه بگیریم و گهی اهل رباییم

گه دشمن اینیم و گهی دوست به دشمن
گه لق دهنانیم و گهی محرم رازیم

گه هیتر برقی و گهی نفت و زغالیم
گه بنزین سوپر و گهی مخزن گازیم

گه بنده ابلیس و گهی بنده خالق
گه آتشی و گاه به آرامی خاکیم

این خاصیت نوع بشر هست که هر دم
در قعر حضیضیم و گهی اوج هواییم

یارب برهان بنده خود از کف این چاه
گر تو نکنی باز در این چاه بمانیم

خالیست دو دستان من از همت عالی
پر کن قدح از باده که محتاج به آنیم

::ح.ر::
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد